1 Kerkveldweg (11x)

In het gehucht Craubeek bij het kapelletje linksaf de Holleweg in. De weg begint hier al langzaam te stijgen maar de echte klim begint pas bij het overgaan van de Holleweg in de Kerkveldweg. Dit 400 meter lange stuk heeft een gemiddelde stijging van 6,8%. De top van de klim bereikt men na 500 meter in Klimmen op de Schoolstraat.

2 Midweg (10x)

Als men van Voerendaal naar Ransdaal rijdt moet men over de Midweg, een klim van iets meer dan een kilometer lengte. Het steilste stuk is zo’n 9,5%, hierna loopt de weg gestaag omhoog. Een gemiddeld stijgingspercentage van 3,2% zal de heren coureurs niet afschrikken, maar na slechts 100 meter afdaling staat men alweer aan de voet van de volgende klim.

3 Karstraat (10x)

De Karstraat is een rustige klim vanuit Ransdaal naar het plateau bij Ubachsberg. Zodra je bent afslagen naar de Karstraat begint het licht te stijgen. De klim is een echte loper en het steilste stuk is iets meer dan 5%. Na 1600 meter en een kleine 100 meter voor de top draait men links af de Koekoeksweg in en kan men heel even dalen.

4 Hooggats (10x)

Ook de 900 meter lange Hooggats is geen hoogvlieger wat stijgingspercentages betreft, met een gemiddelde van 3,4% is hij makkelijk te doen. Het steilste stuk van de klim is zo’n 7,8% en ligt meteen na een scherpe bocht aan de voet aan de klim. Op de smalle weg met een niet te best wegdek is het voor renners en volgers toch afzien.

5 Scheumerweg (10x)

De Scheumerweg is eigenlijk geen echte klim maar is de uitloper van de Fromberg. Het eerste stukje is met 7% meteen ook het steilst, hierna loopt het lichtjes omlaag om daarna weer iets op te lopen. Het gemiddelde percentage komt hierdoor slechts op 2,1%. Vanop de top heeft men een schitterend uitzicht over de vallei maar echt genieten kan men hier niet, daarvoor is de afdaling te gevaarlijk.

6 Koulenbergsweg (11x)

Vanuit Ransdaal gaat het richting Koulen en moet men de Koulenbergsweg op fietsen. De klim begint eenvoudig maar dit verandert nadat men het spoor onderdoor gefietst is. De klim die zo’n 600 meter lang is kent een steilste stuk van bijna 11%. Het gemiddelde stijgingspercentage van de klim is iets meer dan 6%. De streep van de bergsprint is getrokken net na de Koulenbergsweg op het stuk richting Termaar.